fredag 2 januari 2015

Ett nytt år med nya möjligheter.

Snart har ett skönt avbrott från vardagen passerat. Nya utmaningar väntar och jag ser fram emot att fortsätta arbeta med alla barn och pedagoger igen. Under lovet har jag fokuserat på att skriva i boken som vi hoppas ska publiceras i ibook lagom till SETT mässan i april. Mina tankar kring att sätta lärprocesserna först och tekniken i andra hand börjar ta form. Kommer bli spännande att se boken växa fram. Jag känner mig också taggad inför att fortsätta arbeta med normer och värden med barnen i januari. I december avslutade vi terminen med att nosa på källkritik och hur man vet vad som är sant på internet. Många tankar kom från barnen som jag vill spinna vidare på när jag är tillbaka på arbetet. Att reflektera tillsammans utifrån reklam visade sig vara ett hett ämne för alla barn. Många hade sett leksaker på reklam och sedan insett när de fått leksaken att den inte var hälften så häftig som i reklamen. "får man lura barn" var det ett barn som frågade. Ja får man lura barn? Det blir något att arbeta vidare med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar